DANONE NATIONS CUP-0

DANONE NATIONS CUP

40 drużyn z 40 krajów i 5 kontynentów – dzieci w wieku 10-12 grające w piłkę nożną na Stadionie Narodowym w Warszawie! To zdecydowanie największy i najbardziej emocjonujący projekt CSR, przy którym mieliśmy okazję pracować.

dnc_770

Dla marki Danone pracujemy już od prawie 6 lat – głównie przy projektach CSR. Czy wiecie o tym, że w Zarządzie firmy Danone jest osoba dedykowana specjalnie do obsługi projektów CSR? Takie podejście ciągle jeszcze jest unikalne, lecz już teraz mamy świadomość, że w CSR jest przyszłość – dodająca wartości firmie i społeczeństwu. Dlatego tez Danone Nations Cup był wyjątkowym projektem – przekazywał wartości dzieciom i ich rodzinom.

Nie mieliśmy wątpliwości, że wybór agencji Brand Support przy realizacji projektu DNC był najlepszą decyzją, ponieważ poznaliśmy ich odpowiedzialną społecznie postawę oraz kreatywne i twórcze podejście do realizowanych projektów.Udowodnili nam także swój holistyczny i nowoczesny sposób myślenia. Internet jako główny kanał komunikacji został wykorzystany do maksimum. Dzięki temu wszystkie nasze cele zostały osiągnięte!

Polska dostąpiła zaszczytu bycia gospodarzem Światowego Finału DNC 2012. Nasz cel był dosyć śmiały! Wspólnie z agencja PR i domem mediowym mieliśmy dwa zadania:
– przekazać rodzicom komunikat, jak wielkie znaczenie ma w życiu ich dzieci zdrowy i aktywny styl życia
– zapełnić Stadion Narodowy w Warszawie podczas Światowego Finału DNC 2012!

Nasza agencja była odpowiedzialna za wielokanałową kampanię digital, outdoor, prasę i radio. Projekt trwał 8 miesięcy. Jego realizację rozpoczęliśmy na długo przed Światowym Finałem. Każdy kraj miał oddzielne eliminacje, w trakcie których wybierana była jego reprezentacja.  Aby zatem zbudować długofalową komunikację, rozpoczęliśmy naszą kampanię na samym początku, wykorzystując wstępne informacje na temat DNC oraz przebieg rozgrywek lokalnych.  W tym celu stworzyliśmy wortal danonenationscup.pl – zawierający profile drużyn, porady dla rodziców i trenerów młodych piłkarzy, wyniki lokalnych eliminacji oraz wszystkie społecznościowe narzędzia, niezbędne do budowania społeczności wokół drużyn.

W tym samym czasie wystartował oficjalny profil Danone Nations Cup Polska na facebooku, a my rozpoczęliśmy budowanie społeczności skupionej wokół sportu, piłki nożnej, aktywnego trybu życia, racjonalnego odżywiania – czyli wszystkich wartości, które są niezbędne młodemu człowiekowi do osiągnięcia sukcesu w sporcie.
dnc_fb2

W sierpniu znaleźliśmy się wśród najlepszych sportowych profili na Facebooku w Polsce – z najwyższym współczynnikiem zaangażowania = 99%!. Czy to nie wspaniałe? Nasz community manager wykonał kawał dobrej roboty!

Przygotowania do Światowego Finału DNC 2012 były szalenie zajmujące. Całą naszą energię spożytkowaliśmy w dystrybucję biletów i zapraszanie gości, a wszystko to w otoczeniu drużyn z całego świata.

W końcu nadszedł ten dzień  – 09.09.2012 – 10:00 am – ujrzeliśmy niesamowity tłum pod Stadionem Narodowym w Warszawie i już wiedzieliśmy, że niczego lepszego nie mogliśmy się spodziewać. Rodziny z dziećmi, przyjaciele, znajomi znajomych, liderzy opinii, dziennikarze, celebryci – w sumie 41.000 ludzie, którzy przyszli tego dnia na Stadion, by wesprzeć swoją obecnością 40 drużyn z całego świata w ich drodze do zwycięstwa.

Zwyciężyła drużyna z Korei Południowej.

korea
DNC2012_2 DNC2012_5 impactor

 

Danone Nations Cup był najbardziej angażującym projektem roku 2012 dla agencji Brand Support. Każdy pracownik agencji był niezmiernie szczęśliwy mogąc odcisnąć swój ślad w tym projekcie. I budząc się w poniedziałkowy poranek – dzień po Światowym Finale – poczuliśmy, że czegoś nam brakuje. Jestem przekonana, że projekt DNC będziemy pamiętać przez lata. A w przyszłym roku, w trakcie kolejnego finału, niektórzy z nas wezmą udział jako wolontariusze, by po raz kolejny stać się częścią tego niezwykłego wydarzenia. Ja na pewno wezmę.
Aurelia Szokal-Egierd – Managing DirectorDNC-INFOGRAFIKA-finalna_small