Jak zrekrutować 35.000 nowych klientów posiadając 35.000 próbek Baileys?
Wydaje się proste – przekazać próbki produktu przedstawicielom grupy docelowej. Czy jednak przyjaźń z produktem potrwa dłużej niż konsumpcja próbki? Oczywiście, że nie.
Baileys jest blisko przyjaźni i celebrowania małych chwil. Zadaliśmy sobie pytanie: gdzie kobiety świętują drobne okazje bez okazji? Gdzie spotykają się z przyjaciółmi poza domem?
W kawiarniach! To takie proste!
Więc dlaczego by nie dać konsumentom możliwości doświadczenia Baileysa w środowisku bliskich wartościom marki, w połączeniu z miłą atmosferą, radością, przyjaźnią? (swoją drogą – znacie supermarket oferujący to wszystko?)
Znaleźliśmy sieć kawiarki – W BIEGU CAFE z 17 lokalizacjami w Polsce (mając na uwadze polskie prawo i kwestię koncesji na alkohol) i uzyskaliśmy zgodę na wprowadzenie 2 nowych produktów, bazujących na Baileys wraz z dodatkową promocją i przejrzyście ukierunkowanymi działaniami.
W rzeczywistości agencje nie zostały zbriefowane na znalezienie rozwiązania w stowarzyszeniu HORECA. Brand Support było jedyną agencją, która wyszła poza określony szablon, daleko poza brief, daleko poza nasze oczekiwania, a my uwierzyliśmy dzięki temu, że taka strategia sprawdzi się idealnie w przypadku Baileys.
Współpraca z W BIEGU CAFE trwała 3 miesiące: od października do grudnia. W menu pojawiły się 2 nowe napoje: Latte Macchiato z Baileys i Baileys on the rocks. Dodatkowo, do każdego Latte Macchiato z Baileys dołączana była próbka produktu 50 ml.
W sumie sprzedaliśmy 54 149 drinków bazujących na Bailyes, w tym 44 368 Latte Macchiato z Baileys (średnia miesięczna podstawowego Latte Macchiato wynosiła 40 000). Rozdaliśmy wszystkie próbki. I sprawiliśmy, że ponad 900.000 osób miało pozytywny kontakt z marką – poza standardowym kanałem sprzedaży.
W grudniu zbudowaliśmy dużą ekspozycję w największych nowoczesnych sklepach, co pomogło nam utrzymać i umocnić claim komunikacji: BEST SERVED WITH FRIENDS.
Ponieważ – w połączeniu z tradycyjnym kanałem sprzedaży – pozwoliła marce Baileys odnotować wzrost 40% w Polsce. Czy potrzeba jeszcze jakiś powodów?
Racja. Mamy jeszcze jeden powód – Brand Support zdobyło Golden Arrow w kategorii Experiential Marketing! :)