Przygotowaliśmy nową strategię i platformę komunikacji Vetrex

VETREX

Opracowaliśmy nową strategię marketingową oraz platformę komunikacyjną dla producenta stolarki okiennej Vetrex.
Kampania reklamowa właśnie rusza. Jest efektem wygranego przez nas w kwietniu 2016 r. przetargu. Przez pierwszy rok współpracy przeprowadziliśmy liczne badania, stanowiące punkt wyjścia dla strategii marketingowej, a w ich wyniku powstała nowa, szeroka platforma komunikacyjna “Dbamy… Tak jak Ty”.

Platforma „Dbamy” opiera się o ideę troszczenia się o klienta, tak jak klient dba o swój dom, o swoją rodzinę. Daniel Malinowski, wiceprezes Vetrex powiedział: “Z przeprowadzonych badań jasno wynika, że proces budowy domu, w tym również zakupu okien, jest bardzo frustrujący, głównie z powodu braku fachowej wiedzy wśród klientów, ale też z samej rangi i kosztowności przedsięwzięcia oraz chęci zapewnienia jak największego poczucia bezpieczeństwa rodzinie. Vetrex jest firmą, która ten stres chce zmniejszyć – wyjątkową dbałością o swojego klienta na każdym etapie procesu zakupowego. Przy czym dbałość ta jest wielowymiarowa. To zarówno możliwość zakupu wysokiej klasy produktów (okna Vetrex poddawane są rygorystycznym testom), troskliwa obsługa klienta, fachowe doradztwo, ale też dbałość o bezpieczeństwo rodzin kupujących produkty i akcesoria Vetrex oraz o finanse naszych klientów” – mówi Daniel Malinowski, wiceprezes Vetrex. Dlatego zaproponowana przez Brand Support platforma “Dbamy” celnie trafia w potrzeby i troski grupy docelowej”.

Pod względem kreacji szukaliśmy rozwiązania nie tylko oryginalnego, ale również takiego, dzięki któremu zawłaszczymy styl trudny do skopiowania. Dlatego nie chcieliśmy używać zdjęć. Postawiliśmy na wykreowanie czarno-białej ilustracji, wzbogaconej dodatkowo czerwonymi elementami kolorystycznymi, charakterystycznymi dla identyfikacji wizualnej marki Vetrex. W zależności od tematyki będziemy „grać” właśnie tymi czerwonymi elementami, by podkreślić główne motywy kampanii. Jedynym motywem zdjęciowym jest samo okno, które stanowi tło dla historii opowiedzianej ilustracją.

Ilustracje stworzone przez nas na potrzeby platformy komunikacyjnej powstały z połączenia kreski z akwarelową plamą, co pozwala podkreślić unikalną ideę kreatywną. Ten styl graficzny będzie wykorzystywany we wszelkich materiałach kreatywnych tworzonych przez agencję na potrzeby kampanii prasowych, internetowych i outdoorowych.

Pierwsza kampania oparta o nową platformę startuje w maju z okazji 20-lecia istnienia firmy Vetrex i potrwa do końca miesiąca. Prowadzona jest pod hasłem: “Od 20 lat dbamy o Twój dom. Tak jak Ty” i obejmie prasę (Newsweek, Polityka, Olivia, Świat Kobiety, High Living, Świat Rezydencji Wnętrz i Ogrodów), Internet (m.in. Onet i WP) oraz outdoor (82 nośniki 6x3i 12×4). Kampanii towarzyszy akcja promocyjna, dzięki której klienci mogą otrzymać do 20 proc. rabatu na wybrane produkty i akcesoria marki Vetrex.

Grupą docelową działań komunikacyjnych są osoby w wieku 25-45 lat o wykształceniu średnim i wyższym, dokonujące zakupu okien przy budowie domu jednorodzinnego. Celem kampanii jest wzrost świadomości marki Vetrex wśród osób stawiających dom lub planujących takie przedsięwzięcie.